joi, 21 mai 2009

Ziceri

Cum v-am obisnuit, iata cateva expresii care pot fi tratate cu amuzament. Unele le folosim toti si e ok. Altele sunt prostie pura.

"Lasa ca iti trece pana te insori". Asta aude un copil care s-a lovit la joaca si vine urland la bunica-sa. Din punctul meu de vedere nu este nimic mai sadic decat sa spui asta. Stiti cum doare cand dati cu degetele de la picior de pat sau de altceva de prin camera ? Ok, imi pare rau ca v-am adus aminte...Pai daca un copil se loveste in felul asta pe la 10 ani, durerea aia insuportabila va dura pana se insoara ?! Adica inca vreo 14 ani pe putin ?! El vrea ca bunica-sa sa faca sa-i treaca MAXIM intr-un minut iar cotoroanta ii spune ca se va zvarcoli in chinuri toata adolescenta si o parte din tinerete !!! Si asta nu e singura problema: cum iti gasesti nevasta ca sa te insori ? Cum agati tu o femeie tinandu-te cu mana de degetele de la picior si cu fata schimonosita de durere ? Si inca ceva: daca totusi iti gasesti o nevasta si dupa aia divortezi, durerea reapare ? In cazul asta sa vad eu cine mai are curaj sa divorteze !

Cand cineva iti descrie o persoana, de multe ori iti spune ca "e intre doua varste". Cum adica ? Cati ani sa inteleg ca are ? Practic toti suntem intre doua varste. Si un copil de 5 ani e intre doua varste: intre varsta de 4 ani si varsta de 6 ani ! Fiti va rog mai precisi !

"Poarta iconita asta ca ajuta". Cum ajuta ? Ma si vad in Giumalau cand am cazut cu motorul uitandu-ma la o iconita si zbierand: "Hai, pune mana, nu sta si te uita ! Apuca de bara aia si hai sa scoatem motorul din parau...nuuuu, nu de esapament, pizda ma-tii de sfant idiot, ca e fierbinte si ti se topeste plasticul !". Cum poti crede ca o icoana de plastic de 4x5 cm m-ar putea ajuta sa ridic 200 de kile de fier ? Astept pe viitor sfaturi mai bune, cum ar fi "invata sa mergi pe drumuri forestiere cu motorul ca ajuta" sau macar "du-te pe drumuri forestiere insotit si de alti prieteni ca ajuta". Noroc ca ultimul sfat mi l-am dat singur atunci, ca in baza iconitei eram si acum in paraul ala.

"Intre timp". Cineva iti spune ca intre timp se duce pana la piata sa cumpere rosii. Adica isi face el un loc al lui in timp ? Un nou Moise care in loc sa separe apa separa timpul ? Adica acel cineva a descoperit tehnologia prin care sa creeze o falie in continuum-ul spatio-temporal, sa creeze un nou continuum in acea falie si toata nebunia asta pentru niste amarate de rosii ??!!

"Nu-mi vad capul de treaba". Aham...sa inteleg ca pe masura ce termini treaba incepi sa-ti intrezaresti ceafa iar cand ai terminat totul de facut iti vezi clar capul din orice unghi ? Hmm... ia hai la un control... Da, da, la cap, bineinteles. Sau poate expresia inseamna ca nu-ti vezi capul de treaba ci il vezi numai pe ala de stat degeaba. Sau nu iti vezi capul de treaba ci numai pe ala care nu e de treaba, adica e ticalos si naspa.

"Unde ai pierdut cheile?". Mi-am adus aminte de asta pentru ca la articolul "Merge-merge",pe care il gasiti mai jos, Khosmhyn a lasat urmatorul comentariu: "Cum ii spuneam si Cioclului de serviciu astazi, dupa ce mi-a aratat articolul aista... M-am lovit si eu de niste intrebari si cazuri de astea de te doare memoria. "Unde ai racit?" De parca daca i-ai raspunde persoanei curioase ca ai racit "langa biserica sodomizand o enoriasa" starea ta de muci si flegme ar dispare din senin...". Mestere, ma bucur sa vad ca ai pregatit deja raspunsul care sa-ti ingrozeasca duhovnicul !:)) Dar macar poti raspunde ceva ! Cum raspunzi insa la magistrala intrebare: "unde ai pierdut cheile ?". Cu putine exceptii, cand scapi cheile intr-un canal si nu le mai poti recupera, deci stii clar unde le-ai pierdut, de obicei ajungi acasa ca un nauc si constati ca iti lipsesc cheile, sapca, portofelul, lantul de la gat, inele, bratari, camera foto etc. E posibil sa iti lipseasca chiar omul care la un moment dat era langa tine fara sa stii unde, cand si de ce l-ai pierdut dar asta e alta discutie. Deci ce intrebare e asta "unde ai pierdut cheile?" ? Daca stiam unde au CAZUT cheile le ridicam si nu mai erau pierdute !

Expresii care implica pierderi sunt mai multe.
"Ai pierdut vremea !" Nu-i nimic, o sa ma uit la vreme pe Antena 1 daca am pierdut-o pe Realitatea ! "
"S-a pierdut cu firea". Nu-i nimic, Gabi Vranceanu Firea pare fata descurcareata, o sa se intoarca ei inapoi.
"Si-a pierdut vederea". Nu-i nimic, nepotii o sa-i trimita alta vedere de la mare anul viitor.
"Nu-ti pierde capul !". Asta ar fi chiar nasol pentru ca daca restul corpului ar pleca uitand capul in tramvai, capul ar striga degeaba de pe scaun dupa corp, urechile fiind montate tot pe cap.

Atat pentru azi pentru ca nu-mi vad capul de treaba. Hm...

3 comentarii:

  1. Ma potolesc cu roua, o caut printre pleoape...acolo sunt ape adanci, stanci...acolo tacerea vorbeste scuipand ca o tocilara liniara, imberba alergand himerele pana la groapa.Cu incredere o sa ma culc intr-o noapte pe nori, o sa ma uit in voi prin luneta si-o sa trag un shpitz in fund PAMANTULUI asta rotund.

    RăspundețiȘtergere
  2. Aaaa..am uitat sa ma semnez.Anonimul care alearga vulpea.Ole!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Vad ca unii simt nevoia sa posteze cu aplomb si ambitii scriitoricesti si ei, in replica sau fara vreun motiv coerent la sectiunea comentarii. Blogul e foarte bun.

    RăspundețiȘtergere