miercuri, 15 aprilie 2009

Merge-merge ?

V-ati gandit vreodata cat de multe vorbe goale auziti zilnic de la oameni care isi lasa gura sa vorbeasca slobod, fara sa se gandeasca la dobitociile pe care le spun ? Propozitii sau cuvinte la intamplare sunt spuse mecanic in fiecare zi poluind planeta cu o galagie inutila. Exemple acum.

Toti avem oameni pe care ii cunoastem nu foarte bine care, atunci cand te intalnesc in treacat pe strada, se simt datori, pe langa “salut” sa te intrebe din mers “ce faci ?”. Una e sa ne oprim la o tigara pe marginea trotuarului si sa vorbim putin despre ce am mai facut in ultima vreme; cu totul altceva e sa ma intrebi in mod stupid, fara sa te opresti, ce fac. Ce te astepti ? Sa iti spun in cateva secunde in care ne auzim ce am mai facut in ultimele 6 luni de cand nu ne-am vazut, vorbind din ce in ce mai tare si urland la sfarsit in timp ce ne indepartam unul de altul ? Sau mai bine sa te opresc si sa-ti spun ca ma duc sa vad un incendiu care a cuprins jumatate din cartierul unde locuiesti dupa care sa-ti urez o zi buna in continuare ?

Alta categorie de oameni intreaba foarte serios si asteptand raspuns la fel de serios diverse chestii la care si-ar putea raspunde singuri daca ar avea urme de minte in cap. De exemplu Cioclul de serviciu (al carui blog il gasiti aici in stanga) isi face anul trecut asigurare la motor. Dupa un timp primeste telefon de la cucoana de la asigurari sa-si reinnoiasca asigurarea. El ii spune ca a gasit o oferta la alta firma de asigurari. Vine si intrebarea: “Aha, ati gasit in alta parte...inteleg. Mai ieftin ?”. Ce intrebare e asta ? Si ce raspuns astepti ? “Nu, in pula mea, am gasit mai SCUMP ! Sunt un miliardar excentric si caut cele mai scumpe oferte ! In loc sa platesc la voi 1 milion am gasit o oferta unde platesc 14 milioane !”. Bineinteles ca mai ieftin, de aia am renuntat la colaborarea cu voi ! Alta: pentru ca circul foarte mult cu masina mi-am luat statie de emisie-receptie ca sa comunic cu tiristii. Intr-o zi unul imi vede antena pe masina si ma intreaba: “Colegul da’ de ce ti-ai pus statie pe Skoda ?”. “Pentru ca circul mult si vreau sa stiu unde sunt radare” ii raspund. “Aha...si te ajuta ?” vine intrebarea de 1000 de puncte de la capatul celalalt. La o intrebare de genul asta nu poti raspunde decat la fel: “Nu, omule, ma incurca dar nu pot sa scap de ea. De fapt am si vandut-o de nenumarate ori si chiar am aruncat-o intr-un iaz intr-o noapte cu luna plina ca sa scap de ea dar se pare ca stie drumul inapoi pentru ca o gasesc asteptandu-ma langa masina in fiecare dimineata !”. Cum sa intrebi asa o prostie ? Normal ca ma ajuta daca ma vezi ca o car pe masina.

Alta specie de indivizi care emana prostii pentru ca e gratis sunt anumiti oameni de pe forumuri. Trec peste multimea de tampenii pe care le poti citi pe acolo si ma opresc la una care mi se pare monumentala: cand se anunta cate un concert pe un forum intotdeauna se gaseste macar unul care sa anunte ca el NU vine la concert. Daca s-ar anunta concert cu Metallica si James Hetfield ar spune ca probabil nu ajunge la concertul respectiv poate m-ar interesa intr-o anumita masura. Dar cand un neica-nimeni in parohie isi anunta neprezenta ma gandesc cu groaza ca intr-o zi o sa deschid ziarul si o sa gasesc anunturi de genul: “NU vand autoturism pentru ca merge foarte bine”, “NU caut loc de munca pentru ca sunt lenes” sau “NU inchiriez apartament cu 3 camere pentru ca n-as mai avea unde sa stau eu dupa aia”. Oameni buni, nu ne intereseaza nici macar ce faceti voi cu atat mai putin ceea ce nu faceti !!!

Aproape in fiecare dimineata am ghinionul sa dau nas in nas in lift cu unul din vecinii mei. Invariabil intrebarea e aceeasi : “Ce faci vecine, merge-merge ?”. Cine sa mearga ? Si unde ? Inteleg sa ma intrebe ceva coerent, de exemplu ce erau racnetele care se auzeau de la mine noaptea trecuta sau daca eu am scris “traiasca dracu” in scara blocului. Dar nuuuu ! “Merge-merge ?”. Intr-o zi o sa-i raspund ca nu merge, azi sta. Si cand o sa ma intrebe mirat “cine sta ?” o sa-l intreb si eu “cine merge-merge ?”.

Rudele sau familiile de prieteni care nu s-au vazut de o vreme au talentul deosebit de a scoate tampenii cu duimul cand se revad. “Ce mai faci Ion, esti la facultate nu ? La ce esti la Medicina, nu ? E greu ?”. Bineinteles ca aceeasi intrebare ai auzit-o si acum 3 ani, si acum 5 ani, si acum 7 ani. Si bineinteles ca tu ai terminat Dreptul acum 6 ani. Exista 2 posibilitati: ori rudele te considera un retard care face o facultate in 18 ani ori rudele sunt idioate in general. “Vai ce mult a crescut verisorul tau, vezi ?” se mira cate o proasta. Bineinteles ca a crescut in ultimii 17 ani de cand nu l-ai vazut, ce te asteptai sa se joace in puta goala in nisip si la 20 de ani ? In schimb si varul in discutie e mirat dar din alte motive: ce tate mari i-au crescut verisoarei in ultimii 17 ani !

Pun punct aici nu inainte de a va informa ca nu eu am scris “traiasca dracu” in scara blocului.

2 comentarii:

  1. lol, bre! Cum ii spuneam si Cioclului de serviciu astazi, dupa ce mi-a aratat articolul aista... M-am lovit si eu de niste intrebari si cazuri de astea de te doare memoria. "Unde ai racit?" De parca daca i-ai raspunde persoanei curioase ca ai racit "langa biserica sodomizand o enoriasa" starea ta de muci si flegme ar dispare din senin...
    "Vezi ca eu am plecat!" OK... 1. nu ai plecat din moment ce inca esti aici si imi spui asta 2. daca nu te mai vad in casa/birou/parohie inseamna ca mi-oi da eu seama ca ai plecat, cumva
    Eh, is multe... Oricum, urmaresc blogu' matale cu interes!
    Aleluia!

    RăspundețiȘtergere